lördag 24 januari 2009

indiska koftor and an urge to kill

Mindre viktigt vetande:
I Indien så äter man tydligen koftor. eller i alla fall på indiska restauranger. (nu har man ju blivit äldre och insett att typisk mat för ett visst land inte nödvändigtvis är den maten som serveras på den restaurangen som ska förespråka och servera just den maten.) rekordlång parentes... i parentes.
Detta har i alla fall alltid gjort mig förvirrad innan min hårige skeppskamrat Hasse som jag delar kajuta med på dagarna lagade till en currydoftande gryta som han påstod var en Indisk kofta.
Värd notis, min svägerska trodde det var koftor man hade på sig när man åt i Indien på restauranger om det var lite kallt där inomhus. hon kanske skojade, men dumt att chansa!

och så vill jag tillägga att när stressade stockholmare har så bråttom in på tunnelbanevagnarna att de inte låter anständigt folk kliva av i lugn och ro får jag lust att döda.

Här får du en peng så du kan köpa lite kläder!
-Pjoltas
(när han gav mig, 14 år gammal och lite kortväxt en 50-öring)

Inga kommentarer: